Microsoft 365 er en bedriftsløsning med kjente Officeverktøy som bedrifter benytter seg av i hverdagen: Word, Excel, Power Point, Outlook, men også andre verktøy er tilgjengelig i pakken som kan hjelpe til med å effektivisere informasjonsflyten i bedriften.

Microsoft 365 (M365) er skybasert. Dette betyr at epost, dokumenter, bilder og all annen informasjon ligger tilgjengelig på en server hos Microsoft og kan derfor brukes på hvilken som helst enhet (mobil/PC etc). Bedriften blir mer fleksibel, og man jobber mer effektivt.

M365 gir sikker lagring og ingen nedetid

Ettersom M365 er en skytjeneste, vil alle data og dokumenter være godt beskyttet mot digitale angrep. Epost spesielt er utsatt for hackere og virus. Målet til hackerne er å få deg til å klikke på vedlegg eller linker som fører deg inn på nettsider som kan være skadelig, eller planter virus på maskinen. Epostserveren ligger i skyen, all epost og vedlegg skannes kontinuerlig, og kan hindre tilgang til skadelige nettsider og vedlegg. M365 driftes av mange servere, og på den måten unngår du problemer med nedetidSkulle PC-en din bli ødelagt, har du likevel alle dataene dine lagret i skyen.

Derfor er M365 et verdifullt verktøy

Du har tilgang uansett hvor du måtte befinne deg, 24/7. Du kan jobbe hvor som helst, når som helst og fra hvilken enhet du ønsker; PC, mobil, nettbrett. Du kan sende og motta epost, delta i videokonferanser, dele notater og dokumenter. Det eneste du trenger er internettdekning. Mangler du internett en stund, så synkroniseres dokumenter når du er pålogget igjen.

Minnepenner og lagring av dokumenter i flere eposter er ikke lenger nødvendig, alt ligger på et og samme sted.

Microsoft 365 er for små og store bedrifter, alle som ønsker å ha full kontroll på alle dokumenter til enhver tid, og som ønsker en effektiv arbeidshverdag.

Disse M365 verktøyene må du ha

Word, Excel og PowerPoint er kjente programmer du mest sannsynlig bruker i dag, men det finnes flere verktøy integrert i M365 som virkelig er verdt å se på:

Sharepoint

Det er ikke uvanlig at man har dokumenter, filer og bilder lagret flere steder, i eposter, minnepenner og lokalt på sin egen PC. Med Sharepoint blir alt lagret på et sted slik at man enkelt får god struktur og oversikt. Alle har til enhver tid tilgang til det de trenger.

Sharepoint er en plattform hvor du kan dele informasjon med kolleger internt, eller kunder og andre eksternt. Det kan opprettes egne mappestrukturer slik at arbeidsområdene er delt opp slik det passer best for din virksomhet. Det kan lages restriksjoner på tilganger, slik at man har kontroll over hvem som har tilgang til hva.

OneDrive

OneDrive er ditt private område som er trygt lagret i skyen. En fordel er at filer som lagres herdet ikke tar opp plass på PC en din. Dokumenter du jobber med lagres automatisk sli at du alltid jobber med siste versjonen, trygt lagret uavhengig av hvilken enhet du jobber fra; PC en, nettbrettet eller mobilen.Du bruker ikke tid på å lete frem etter lagrede dokumenter i eposter, minnepenner og lokalt på PC. Alt ligger lagret på et og samme sted.

Exchange

Exchange er en profesjonell epostløsning, hvor eposten ligger trygt lagret på Microsoft sine servere. Her synkroniseres kalender og kontakter til alle dine enheter, felles kalender med andre, delte postbokser mm.

Teams

Programmet som vokser raskest fra Microsoft er Teams. Chat med kolleger, opprette gruppesamtaler og inviter deltakere utenfor organisasjonen. Her kan dere sammen jobbe i dokumenter og opprette avtaler via kalender.

Du kan gjennomføre video- eller telefonmøter og nettkonferanser med andre deltakere, når og hvor som helst. Det er også mulig å gjøre opptak av møtet, dersom det er behov for det. Teams forenkler og effektiviserer kommunikasjonen som man tidligere måtte ha flere programmer for å gjøre.

Forms

Dette er et må-ha for de fleste bedrifter. Forms er enkel opprettelse av spørreskjema som du kan bruke til det meste. Du kan dele en lenke eller sende ut en epost til alle som skal svare på skjemaet. Vi bruker forms for å samle inn informasjon fra jobbsøkere, ved bestilling av arbeidsklær til de ansatte, påmelding til julebord, utfylling av info på kundebefaringer etc.

Enda mer til..

M365 er så omfattende at det ikke kan forklares i èn artikkel. Det smarteste er som regel å starte med en grunnpakke, også utvide med flere funksjoner og programmer etterhvert som man trenger det. Vi hjelper deg gledelig igang, eller tar deg et steg videre hvis du trenger nye funksjoner.

Se noen smarte pakkeløsninger for bedrifter.


Harddisk Datapartner AS

Sartor Storsenter, Pb 244, 5342 Straume
Hordaland, Norway

Åpne lokasjon i Google Maps


Sosiale medier

Support

Tlf: 535 00 532
kontakt@harddisk.no

lukk

Harddisk Datapartner AS

Tlf: 535 00 532
kontakt@harddisk.no


Fjernstyring via TeamViewer

Tjenesten faktureres med minimum kr.395,- uavhengig av om problemet lar seg løse eller ikke, Utover dette koster tjenesten kr.395,- per påbegynte halvtime.

Dette gjør du

Last ned TeamViewer og start filen (link nederst). Et sted på skjermen vil du få spørsmål om å lagre filen. Velg å lagre filen på ditt skrivebord. Når filen er lagret, åpner du den for å få opp passordet som vi trenger for å koble oss til din maskin.

Last ned TeamViewer her